SGK Başkanı Işıkhan, Sosyal Güvenlik Haftası Buluşması programında yaptığı konuşmada, SGK personeli başta olmak üzere sosyal güvenlik alanında emek veren herkesin Sosyal Güvenlik Haftası’nı tebrik etti. Genel Sağlık Sigortası sisteminin Türkiye’nin sosyal güvenlik alanında “gıptayla izlenen” bir model olduğunu vurguladı. Işıkhan, Sağlık Uygulama Tebliği’yle hastanelere ödenen tutarlarda artış yapıldığını ve teknolojik destekle sağlık hizmetlerinin sunulduğunu belirtti.
Ayrıca Işıkhan, geri ödeme listesine eklenen ilaç sayısının arttığını, böylece vatandaşların ilaca erişimlerinin kolaylaştırıldığını açıkladı. Sağlık hizmetlerinin finansmanının doğru kullanılması amacıyla yapılan düzenlemelerle yıllık 3,2 milyar lira tasarruf sağlanacağını ifade etti.
Emeklilerin durumlarına değinen Işıkhan, yapılan çalışmalarla emekliler için yeni düzenlemelerin hayata geçirildiğini ve refahlarının artırılacağını söyledi. Aile hekimlerinin reçete edebileceği ilaç sayısının artırılacağını, emeklilere yönelik sağlık ve sosyal hizmetlerin genişletileceğini belirtti.
SGK’nin dijital dönüşüm projeleri kapsamında “SGK Co-Pilot” uygulamasıyla yapay zeka ve büyük veri analizinden faydalanacaklarını açıklayan Işıkhan, suistimalleri önlemek amacıyla “Sahte Sigortalılık ve Sahte İş Yeri Takip Platformu” projesini hayata geçirdiklerini bildirdi. Ayrıca, TÜBİTAK ile yürütülen projelerle teknoloji bağımlılığının en aza indirilmesi hedeflendiğini vurguladı.
Son olarak, aile hekimlerinin reçete edebileceği ilaçların kapsamının genişletilmesi için Resmi Gazete’ye gönderilen düzenlemeyle ilgili bilgi verdi. Işıkhan, bakanlığın vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla dijital hizmetleri sürdüreceğini ve dünya çapında örnek alınan bir seviyeye ulaştıklarını belirtti.



