USD44,90
%0.07
EURO52,91
%-0.06
EURO/USD1,18
%-0.2
BIST14.463,76
%-0.15
Petrol94,91
%-0.6
GR. ALTIN6.919,43
%-0.49
BTC0,000000
%0
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Voyager 1 Uzay Aracı, İletişim Sorununun Ardından Bilimsel Faaliyetlerine Geri Döndü!

Voyager 1 Uzay Aracı, İletişim Sorununun Ardından Bilimsel Faaliyetlerine Geri Döndü!

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

NASA, 1977’de fırlatılan Voyager 1 uzay aracının uzun bir süredir yaşadığı iletişim sorununu çözdüğünü açıkladı.

Sondakihaber.com & Son Dakika Haber’in aktardığı habere göre, ABD’nin Voyager programı kapsamında fırlatılan Voyager 1 ve Voyager 2 uzay araçları, Dünya dışında en uzun süre yolculuk yapan uydular olarak biliniyordu. Bu araçlar aslında Jüpiter ve Satürn’ü incelemek için tasarlanmıştı ancak beklenenden uzun süre uzayda kalarak tarihe geçtiler.

NASA’nın Voyager 1 uzay aracı, uzun bir süredir Dünya’ya bilgi gönderemiyordu. Ancak son zamanlarda yaşanan gelişmelere göre, 24,1 milyar kilometre uzaklıktaki Voyager 1’den gelen sinyaller tekrar anlaşılabilir hale geldi ve mayısta bilimsel veri toplama görevine başlatıldı.

Yapılan açıklamaya göre, Voyager 1’in yaşadığı iletişim sorununun sebebinin uzay aracının uçuş veri alt sistemindeki bir çipten kaynaklandığı belirtiliyor. Bu sorunun tam olarak çözülmediği ancak aracın normal operasyonlarına geri döndüğü ifade ediliyor.

Ayrıca, NASA’nın Voyager 2 uzay aracından gelen sinyalleri de takip etmeye çalıştığı belirtiliyor. Bu gelişmeler Voyager programı kapsamındaki araştırmaların geleceği açısından büyük önem taşıyor.

Voyager 1 Uzay Aracı, İletişim Sorununun Ardından Bilimsel Faaliyetlerine Geri Döndü!
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Sondaki Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Sondaki Haber ile Haber Hakkında Sohbet

Sondaki Haber ile Haber Hakkında Sohbet

Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.