Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’dan Orman Yangınları Açıklaması
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya üzerinden son günlerde Türkiye genelinde yaşanan orman yangınlarına dair önemli bilgiler paylaştı. Yumaklı, Sakarya, Bilecik, Karabük, Eskişehir ve Bursa gibi illerde meydana gelen yangınların, Bakanlık bünyesindeki Orman Genel Müdürlüğü (OGM) tarafından etkili bir şekilde kontrol altına alındığını belirtti.
Yangınlarla ilgili dezenformasyon iddialarına da dikkat çeken Yumaklı, "Bugün Orman Genel Müdürlüğü, 4 ayrı basın açıklaması gerçekleştirdi. Ayrıca, İletişim Başkanlığı ile birlikte hazırladığımız ‘Orman Yangınlarıyla İlgili İddialar ve Gerçekler’ isimli 19 soruluk kitapçığı kamuoyuyla paylaştık," dedi.
Yangınların şu an için sona erdiğini ancak sosyal medyada yayılan yanlış bilgilerin hız kesmeden devam ettiğini ifade eden Yumaklı, "Burada rüzgar değil, yalanlar uçuşuyor. Aşırı dozda dezenformasyon mevcut," sözleriyle durumu özetledi. Orman Genel Müdürlüğü’nün, uzun yıllara dayanan deneyimi ve orman çalışanlarının özverisiyle ormanları ve gerçekleri koruma çabası içinde olduğunu vurguladı. Yumaklı, "Yanan alanların her karışının yeniden yeşereceğine inanıyoruz. Gerçekleri anlatmaktan bıkmayacağız ve yalanlarla mücadele edeceğiz," diye ekledi.



